ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چگونه گوشه‌های تاریک را روشن کنیم؟

نورپردازی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنگام طراحی داخلی منزل، محل کار و سایر فضاها باید در نظر داشته باشیم. در حالی که به نظر می‌رسد تنها یک لوستر برای روشن کردن هر اتاق کافی است، روش‌های بسیار زیادی برای نورپردازی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها حال و هوای اتاق را به کلی عوض کنیم. بخش‌های مشخصی از یک اتاق به نورپردازی بیشتری نیاز دارند. اینها در واقع گوشه‌های تاریکی هستند که با نورپردازی کلی روشن نمی‌شوند. در این مقاله نکاتی برای روشن کردن گوشه‌های تاریک ارائه شده است.

در نظر گرفتن عملکرد

پیش از هر چیز باید بدانیم که این گوشه‌ی تاریک برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چیدمان آن به چه شکل خواهد بود و چطور می‌خواهیم از آن استفاده کنیم. برای مثال آیا این گوشه‌ی تاریک برای قرار دادن قفسه‌ی کتاب‌ها مناسب است؟ یا اینکه می‌خواهید در آن یک نشیمن دنج برای خواندن و استراحت تعبیه کنید؟ با در نظر داشتن عملکرد فضا می‌توانید بهترین نوع نورپردازی را اجرا کنید.


چراغ آویز، دیواری و رومیزی

پس از اینکه کاربری گوشه‌ی تاریک اتاق را تعیین کردید، می‌توانید در جستجوی تجهیزات مناسب برای روشنایی آن باشید. تسک لایتینیگ یا نورپردازی مناسب برای فضای کار برای قفسه‌بندی و نمایش اجسام دکوری بهترین گزینه است و نقطه‌ی کانونی جذابی در اتاق به وجود می‌آورد. اگر خواستار ایجاد گوشه‌ای دنج برای استراحت در انتهای روز هستید، یک چراغ خواب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. اگر هم می‌خواهید فضا حالتی ساده و مینیمال داشته باشد، با در نظر گرفتن یک میز کنسول و یک چراغ دیواری بالای آن می‌توانید حال و هوایی دوست‌داشتنی در اتاق خود ایجاد کنید.

انتخاب هوشمندانه‌ی تجهیزات نورپردازی

تجهیزات نورپردازی علاوه بر عملکرد اصلی خود که روشن کردن فضا است، می‌توانند اکسسوری‌های دکوراتیو جذابی نیز باشند. همانطور که گفته شد، لازم است هدف خود از نورپردازی اتاق را در نظر داشته باشید. چراغ‌هایی با پوشش روشن و شفاف، فضا را روشن‌تر می‌کنند. حال آنکه رنگ‌های تیره‌تر و کدرتر نور کمتری را به بیرون منتشر می‌کنند.


ایجاد محیطی گرم و دعوتگرا

هنگام نورپردازی فضاهای مختلف، لازم است جنبه‌ی گرم بودن و دعوتگرایی آن را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال هنگام طراحی مطب روانشناسی باید همان حس و حال فضای نشیمن خانه را با یک نورپردازی مناسب به مراجعین القا کنیم. از حباب‌هایی که حالتی سرد و خشک به محیط می‌بخشند اجتناب کنید. انتخاب رنگ نور نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ‌های گرم‌تر برای ایجاد حس و حال مثبت مناسب‌تر هستند.

آینه‌ها

در نهایت اگر مایل هستید که گوشه‌های تاریک اتاق خود را به درستی مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید از آینه‌ها هم استفاده کنید. آینه‌های پنجره‌ای در حال حاضر از ترندهای محبوب طراحی داخلی محسوب می‌شوند. تنوع طرح آنها بسیار بالا است و در تمام فضاها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از آینه در یک اتاق باعث می‌شود که روشن‌تر به نظر برسد. به این ترتیب تنها با استفاده از یک دیوار آینه‌ای یا یک آینه‌ی قدی در گوشه‌ی اتاق می‌توانیم آن را روشن‌تر کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد