ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کاربرد سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی

سنگ مرمر متریالی لوکس و زیباست که از گذشته در فضاهای مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آثار باستانی به جا مانده از دوران گذشته، حاکی از کاربرد گسترده‌ی این نوع سنگ در معماری و هنر است. امروزه نیز در سبک‌های مختلف دکوراسیون مانند کلاسیک یا مدرن، از این نوع سنگ استفاده می‌شود. در این مقاله به کاربردهای بسیار سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی مدرن اشاره شده است.

۱ـ پوشش سطوح

همانند گذشتگان می‌توانیم به جای رنگ و کاغد دیواری از سنگ مرمر برای پوشش دیوارها استفاده کنیم. سنگ مرمر با رنگ تیره، به ایجاد محیطی صمیمی کمک می‌کند. در حالی که رنگ‌های روشن این متریال، فضا را بزرگ‌تر نشان داده و حالت کلاسیک و فاخری به محیط می‌بخشد. در فضای ورودی و راهرو خانه‌های لوکس بیشتر شاهد استفاده از سنگ مرمر برای پوشاندن دیوارها و راه‌پله هستیم.


۲ـ المان‌های معماری

پله‌های زیبا، شومینه، وان حمام توکار و سایر المان‌های ساخته شده با سنگ مرمر برای یک دکوراسیون مدرن لوکس، انتخاب‌های ایده‌آلی هستند. در چنین فضاهایی حس و حال بودن در یک محیط باستانی با امکانات زندگی مدرن به ما القا می‌شود. 

۳ـ مبلمان و پیش‌خوان

مبلمان کارشده با سنگ مرمر جزو لوکس‌ترین قطعات دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. برای مثال می‌توان به یک نیمکت مرمری در لابی هتل اشاره کرد که افراد بر روی آن نشسته و از چشم‌انداز باغچه‌های داخلی یا فضای بیرون لذت می‌برند. در طراحی مطب و فضاهای درمانی نیز برای میز پذیرش اتاق انتظار می‌توانیم از سنگ مرمر استفاده کنیم. در فضاهای اداری نیز این سنگ کاربرد زیادی داشته و با دوام فوق‌العاده‌اش به محیط هویت خاصی می‌بخشد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای سنگ مرمر برای کانترتاپ آشپزخانه است. در اینجا می‌توانیم با ترکیب سنگ مرمر و چوب، زیبایی فوق‌العاده‌ای به محیط ببخشیم.


۴ـ کفسازی

از رایج‌ترین کاربردهای سنگ مرمر در طراحی داخلی می‌توان به پوشش کف اشاره کرد. سنگ مرمر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشش کف راهرو و لابی است. سنگ مرمر دوام بالایی داشته و در برابر ضربه مقاوم است. اما سطح آن فاقد اصطکاک لازم برای تردد سریع افراد است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در مکان‌های پر تردد از راگ‌های طولی استفاده کنیم تا افراد بر روی آن سر نخورده و شاهد زمین خوردن آنها نباشیم.

حمام با سنگ مرمر

امروزه در خانه‌ها و هتل‌های لوکس شاهد حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی هستیم که تماماً با سنگ مرمر کار شده‌اند. این سنگ برای حفظ حرارت محیط بهترین انتخاب است و ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد. انواع رنگ‌های سنگ مرمر را می‌توانیم برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی لوکس استفاده کنیم. در قسمت روشویی نیز می‌توانیم روی کابینت سرویس بهداشتی و قاب آینه را با سنگ مرمر کار کنیم تا زیبایی محیط دوچندان شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد