ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در کشویی و کاربرد آن در طراحی داخلی

در کشویی یکی از انواع در است که در طراحی و دکوراسیون داخلی کاربردهای متنوعی دارد. این نوع در برای ورودی ساختمان و یا درب داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل عدم اشغال فضا امروزه بیشتر از پیش از این نوع در استفاده می‌شود. به ویژه در آپارتمان‌های کوچک امروزی شاهد استفاده از انواع در کشویی هستیم. در ادامه بیشتر با این مدل در و کاربرد آن آشنا خواهید شد.
متریال‌های مورد استفاده در ساخت در کشویی
متریال‌های متنوعی مانند چوب، ام دی اف، یو پی وی سی، اچ دی اف ، شیشه و ... در ساخت در کشویی کاربرد دارند. انواع مختلف این درها برای عملکردهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در کشویی چوبی برای یک دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک مناسب‌ترین گزینه است. اما هزینه‌ی آن نسبت به متریال‌های دیگر بالا است. به همین دلیل از متریال‌های مشابه مانند ام دی اف نیز می‌توان استفاده کرد. در کشویی آلومینیومی نیز از جله نمونه‌های پر طرفدار است که معمولاً نقش پارتیشن را در طراحی داخلی ایفا می‌کند. 
در چه فضاهایی می‌توانیم از در کشویی استفاده کنیم؟
در کشویی همانطور که گفته شد کاربردهای متنوعی دارد و در انواع فضاها با کاربری‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در طراحی داخلی مطب و فضاهای درمانی شاهد استفاده از این نوع در هستیم. به ویژه برای سرویس بهداشتی فضاهای درمانی باید از در کشویی استفاده شود. چرا که آسان‌تر باز شده، جایی اشغال نمی‌کند و دسترسی کادر درمان به بیمار در شرایط اضطراری آسان‌تر است. در منازل مسکونی نیز از این در برای انواع فضاها مانند سرویس بهداشتی، پاسیو، حیاط و ... کاربرد دارد. برای دهانه‌های عریض مانند درهای تراس و ... نیز درب کشویی بیشترین کاربرد را دارد.

استفاده از سنگ مصنوعی در طراحی داخلی

سنگ مصنوعی از جمله متریال‌های پرطرفدار در معماری و دکوراسیون داخلی است که به دلیل کمبود منابع سنگ بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است. فرمولاسیون این متریال به نحوی است که درصد جذب آب پایینی دارد و می‌توان از آن برای نمای ساختمان نیز استفاده کرد. به سنگ مصنوعی در اصطلاح سنگ یونانی نیز گفته می‌شود. تنوع طرح و رنگ این محصول باعث شده است که در طراحی داخلی بسیار با استقبال روبرو شود.

مزایای استفاده از سنگ مصنوعی

وزن سبک و سهولت نصب از مهم‌ترین مزایای سنگ مصنوعی محسوب می‌شود که باعث استفاده‌ی گسترده از آن در طراحی داخلی اداری ، مسکونی و تجاری شده است. در وهله‌ی دوم تنوع طرح و رنگ بالای این محصول نیز بسیار مورده توجه معماران و طراحان قرار گرفته است. همچنین استفاده از سنگ مصنوعی در تمام اقلیم‌ها به سادگی امکان پذیر است. چرا که جذب آب آنها بسیار پایین و در حدود ۱ درصد است. حال آنکه جذب آب سنگ طبیعی بین ۳ تا ۴ درصد است.

معایب استفاده از سنگ طبیعی

سنگ طبیعی از منابع طبیعی مانند کوه‌ها و معادن استخراج می‌شود که مستلزم صرف هزینه‌های زیاد و تخریب محیط زیست است. هزینه‌ی بالای استخراج، برش ، پرداخت و حمل و نقل سنگ‌ها نیز باعث شده است که طراحان و معماران بیشتر به استفاده از سنگ مصنوعی روی بیاورند. تنوع طرح و رنگ سنگ طبیعی نیز نسبت به سنگ مصنوعی بسیار کمتر است و امکان هماهنگی آن با تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی وجود ندارد.



نورپردازی کف و نقش آن در طراحی داخلی

نورپردازی کف نیز همانند نورپردازی دیوارها و سقف از جمله اقدامات جالب در طراحی داخلی است که به زیبایی و تأمین نور محیط کمک می‌کند. با استفاده از روش‌های خلاقانه نورپردازی کف می‌توانیم جلوه‌ای منحصر به فرد و لوکس به طراحی داخلی ببخشیم. در ادامه با اهمیت نورپردازی از کف و انواع روش‌های آن آشنا خواهید شد.
تفکیک فضاها به وسیله نورپردازی از کف
نورپردازی کف می‌تواند در برخی موارد به جای دیوار، پارتیشن و سایر دیوایدرها در طراحی داخلی نقش جداکننده‌ی فضاها را بر عهده داشته باشد. در این شرایط می‌توانیم با تغییر نوع نورپردازی کف فضاهای مختلف، هویت خاصی را به آنها ببخشیم و آنها را از یکدیگر مستقل جلوه دهیم.

تأکید بر حجم و المان‌های مختلف
برای مثال می توانیم در یک فضا به وسیله ی نورپردازی از کف ، پله و یا المان معماری دیگری را شاخص جلوه داده و بر حجم آن تأکید کنیم. در طراحی داخلی کلینیک و فضاهای درمانی نیز به این وسیله می‌توانیم بر روی المان‌هایی مانند میز پذیرش و پله‌ها تأکید داشته باشیم.

انواع روش‌های نورپردازی کف
مکعب نورانی
استفاده از یک لامپ مکعبی و قرار دادن آن بر روی کف یکی از روش‌های نورپردازی از کف است. این لامپ‌ها به خوبی محیط را روشن کرده و جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند. استفاده از لایتراکیوب یا همان مکعب‌های بتنی نورگذر نیز در این مورد پیشنهاد می‌شود.

چراغ گرد
چراغ‌های گرد یا دایره‌ای برای نورپردازی از کف محل‌های کم‌تردد انتخاب‌های مناسبی هستند.

نوارهای ال ای دی 
با قرار دادن نوار های LED در میان کفپوش‌ها می‌توانیم جلوه‌ای لوکس و زیبا به طراحی داخلی ببخشیم.




استفاده از نوار LED در طراحی داخلی

استفاده از نوار LED یکی از پرطرفدارترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارهای نورپردازی فضای داخلی است. در این روش با بهره‌گیری از خلاقیت و روش‌های گوناگون می‌توانیم حالت‌های جذاب و متنوعی در فضا ایجاد کنیم. انعطاف‌پذیری این نوارها باعث می‌شود در مکان‌ها و جاهای مختلفی بتوانیم آزادانه از آنها استفاده کنیم. برای مثال با استفاده از نوارد LED می‌توانیم زیر کانتر و کابینت آشپزخانه را روشن کنیم و به جذابیت محیط بیفزاییم.
از دیگر مزایای نوار LED می‌توان به تنوع رنگی آن اشاره کرد. به این ترتیب شاهد استفاده‌ی گسترده از این نوارها در طراحی داخلی فضای مسکونی و تجاری بر روی نما، سقف، دیوار، پیشخوان‌ها و حتی کفسازی هستیم. در ادامه بیشتر با کاربردهای متنوع نوارد LED آشنا خواهید شد.
روشن کردن زیر کانتر و کابینت
نوار ال ای دی نه تنها زیر کانتر و کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، بلکه برای کانتر و میز پذیرش در طراحی داخلی مطب و فضای اداری نیز می‌توان از آن استفاده کرد. به این ترتیب می‌توانیم نام و نشان گرافیکی را نیز با نوار LED شاخص جلوه دهیم. در آشپزخانه نیز با استفاده از این نوارها می‌توانیم جوی آرام و زیبا به وجود بیاوریم. به نحوی که با خاموش کردن چراغ‌های دیگر نیز می‌توانیم در محیطی دنج و آرام به فعالیت‌های مربوط بپردازیم.
روشن کردن زیر پله‌ها
با قرار دادن نوار ال ای دی در زیر پله‌ها، فضا جلوه‌ی‌ خاص و لوکسی پیدا می‌کند. در واقع نوار ال ای دی در اینجا بیشتر جنبه‌ی دکوراتیو دارد. راه‌پله‌‌های داخل و بیرون ساختمان با استفاده از این نوارها روشن می‌شوند. قرار دادن نوارهای LED بر روی پله‌های شناور شیشه‌ای جلوه‌‌ی بسیار زیبایی به فضا می‌بخشد.
روشن کردن سقف
استفاده از نوار ال ای دی بر روی سقف کاذب نیز ایده‌ی بسیار جالبی است. به این ترتیب با ایجاد اشکال متنوع بر روی سقف و یا روشن کردن لبه‌ها می‌توانیم جلوه‌ی بصری جالبی را در فضا ایجاد کنیم. انتخاب پالت رنگی مناسب باید با توجه به سبک دکوراسیون و میزان روشنایی مورد نیاز فضا انجام شود.


استفاده از چرم مصنوعی در طراحی داخلی

چرم مصنوعی با ظاهر لوکسی که ایجاد می‌کند، امروزه مورد توجه طراحان قرار گرفته و برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک و مدرن لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های طبیعی این متریال شامل شکلاتی، سیاه و کرم می‌شود. از جمله مزایای چرم مصنوعی می‌توان به این مورد اشاره کرد که استفاده از آن برای ساخت دیوارپوش، کفپوش و پارچه مبلمان بسیار ساده است. در ادامه بیشتر با مزایا و کاربردهای چرم مصنوعی در طراحی داخلی آشنا خواهید شد.

مزایای چرک مصنوعی

چرم مصنوعی علاوه بر ظاهر زیبا، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و به همین دلیل بیشتر از قبل مورد استقبال واقع شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب و عایق رطوبت
  • قابلیت تمیز کردن آسان
  • عایق صوتی و حرارتی
  • دوام و طول عمر بالا

دیوارپوش چرم مصنوعی

چرم مصنوعی برای استفاده در دیوارپوش به دو حالت رولی و پانلی در بازار موجود است. پانل‌های چرم مصنوعی دارای تنوع طرح و رنگ بالایی هستند و راحت‌تر از نوع رولی نصب می‌شوند. با این حال هنوز هم طراحان ترجیح می‌دهند برای دیوارهای وسیع از نوع رولی آن استفاده کنند. دیوارپوش چرم مصنوعی در فضاهای زیر بیشترین کاربرد را دارد:

  • آشپزخانه
  • نشیمن و پذیرایی
  • اتاق خواب
  • فضاهای تجاری
  • طراحی داخلی فضاهای اداری ، به ویژه سالن‌های کنفرانس
  • رستوران‌ها و مراکز عمومی دیگر

علاقه‌مندان به سبک مدرن لاکچری یا کلاسیک بیشتر تمایل دارند از این متریال برای طراحی داخلی ساختمان استفاده کنند. دیوار پوش چرمی به صورت پانل‌هایی با طرح و مدل‌های متنوع و یا به صورت لمسه‌دوزی شده امروزه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و متقاضی بیشتری دارند. در طراحی داخلی اداری ، مغازه‌ ها و ... شاهد استفاده از این متریال هستیم.