ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی و نکات مربوط به آن

امروزه استفاده از گل و گیاه در طراحی داخلی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. استفاده از گیاهان سبز نه تنها باعث ایجاد طراوت و سرزندگی می‌شود، بلکه بر روی سلامتی ما نیز تأثیرات بسیار زیادی دارد. گیاهان آپارتمانی انواع متنوعی دارند که می‌توان از آنها در فضاهای مختلف بسته به شرایط نور فضا  و کاربری استفاده کرد. در ادامه بیشتر به مزایای گل و گیاه در دکوراسیون داخلی پرداخته و ایده‌هایی را برای داشتن دکوراسیون سبز و زیبا مطرح می‌کنیم.

مزایای استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی

استفاده از گیاهان در خانه، محل کار و سایر فضاها مزایای ویژه‌ای دارد. برخی از آنها را در ادامه بخوانید.


خواب بهتر

برخی از گیاهان در شب اکسیژن منتشر کرده و به خواب بهتر شما کمک می‌کنند.


تصفیه‌ی هوا

گیاهان با کمک فرایند فیلتر طبیعی خود، به بهبود هوای محیط کمک می‌کنند و به این ترتیب تنفس آسان‌تری خواهیم داشت.


کاهش اضطراب و استرس

وجود گیاهان در فضاهای داخلی به کاهش فشار خون کمک کرده و باعث آرامش بیشتر افراد می‌شود. به همین دلیل در طراحی مطب و فضاهای درمانی توصیه می‌شود حتماً از گیاهان سبز استفاده کنیم.


بهبود کارایی

وجود گیاهان در محیط کمک می‌کند که با تمرکز بیشتری به انجام کارهای روزانه بپردازیم. در این میان بر روی خلاقیت، حافظه و خلق و خوی ما نیز تأثیر به سزایی دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در محیط‌های اداری حتماً از گیاهان سبز استفاده کنیم.


نکاتی در مورد استفاده از گیاهان در طراحی داخلی مدرن

۱ـ فضای خود را تحلیل کنید

اولین قدم برای افزودن گیاهان به طراحی داخلی، تحلیل و بررسی فضا و درک نقاط ضعف و قوت آن است. در نظر بگیرید که کدام بخش از فضا می‌تواند شاخص‌تر باشد و کجا می‌توانیم از قطعات ایستاتری استفاده کنیم؟ در اطراف اتاق بگردید و از زوایای مختلف آن را نگاه کنید. این امر به شما کمک می‌کند که بهترین قسمت را برای قرار دادن گیاهان انتخاب کنید.


۲ـ انتخاب سبک

حالا نوبت آن رسیده است که ببینید کدام نوع گیاه با سبک دکوراسیون داخلی شما هم‌خوانی بیشتری دارد. در این مرحله بسیار مهم است که کارفرما را در جریان تصمیمات خود قرار دهید و چند گزینه را برای انتخاب در اختیار او بگذارید.


۳ـ فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید

این نکته را حتماً می‌دانید و تنها برای یادآوری به آن اشاره کردیم. فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید. اجازه دهید که تردد در آن آسان بوده و افراد با آسایش در آن نفس بکشند.


۴ـ استفاده از گیاهان بزرگ

گیاهان بزرگ باعث شاخص شدن یک فضا می‌شوند. این نوع گیاهان برای سبک مینیمال بهترین انتخاب هستند. چرا که می‌توانید به وسیله‌ی آنها بر روی یک بخش از فضا تأکید کنید، بدون اینکه بخواهید آن را بیش از اندازه شلوغ نشان دهید. انتخاب گلدانی که با سبک دکوراسیون داخلی شما هم‌خوانی داشته باشد نیز بسیار مهم است. گیاهان بزرگ تغییر بسیار زیادی در فضا به وجود می‌آورند و احساسات و اشتیاق ما را نیز دگرگون خواهند کرد.


۵ـ استفاده از گیاهان کوچک

گیاهان کوچک در دکوراسیون داخلی بسیار زیبا دیده می‌شوند. به دلیل نگهداری آسان و تنوعی که دارند، انتخابی عالی برای تمام بخش‌های خانه هستند. رایج‌ترین گیاهان کوچک که در دکوراسیون داخلی به کار می‌بریم، عبارتند از:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد