ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نکاتی در مورد استفاده از راگ در دکوراسیون داخلی

با اضافه کردن راگ یا فرش‌های رنگارنگ با طرح‌های جذاب به یک اتاق می‌توانیم به آسانی آن را از یکنواختی نجات دهیم در واقع راگ یا فرش به تکمیل اتاق از نظر ظاهری و گره زدن قطعات مختلف موجود در فضا و ایجاد یک محیط یکدست کمک می‌کند. گرما و صمیمیتی که راگ به فضای اتاق می‌بخشد، با هیچ المان دیگری قابل مقایسه نیست. استفاده از راگ باعث می‌شود در فضا نقطه‌ی کانونی درستی داشته و چیدمان آن را به راحتی انجام دهیم. در ادامه‌ی مقاله نکاتی در مورد استفاده از راگ در دکوراسیون ارائه شده است.
استفاده از راگ برای جداسازی فضاها
برای جداسازی فضاهای مختلف به ویژه امروزه با افزایش محبوبیت طراحی با پلان باز، لازم نیست حتما از دیوار و پارتیشن استفاده کنیم. می‌توانیم به آسانی با استفاده از فرش‌های متفاوت فضاها را از هم تفکیک کرده و به آنها هویت ببخشیم. برای مثال می‌توانیم فضای ناهارخوری و نشیمن را با استفاده از فرش‌های متفاوت از هم تفکیک کنیم.

تنوع خلاقانه
با استفاده از راگ می‌توانیم در فضا تنوعی جذاب به وجود بیاوریم. استفاده از دو فرش یک اندازه در یک اتاق، آن را به دو بخش تقسیم می‌کند. استفاده از سایزهای مختلف فرش در یک فضا، حس تنوع جالبی را به وجود می‌آورد.

ایجاد هماهنگی
وقتی می‌خواهیم در یک فضا بیش از یک فرش یا راگ داشته باشیم، بهتر است آنها را از یک نوع سبک و استایل انتخاب کنیم. در غیر این صورت نتیجه‌ای آزاردهنده و ناخوشایند خواهیم داشت. استفاده از طرح‌ها و الگوهای بیش از حد متنوع در یک اتاق با اصول هارمونی و هماهنگی هیچ گونه مطابقتی ندارد.
افزودن رنگ به محیط
فرش دلخواهتان را به عنوان پایه‌ی رنگی اتاق در نظر بگیرید. از طرفی دیگر اگر بعد از خرید مبلمان، در فکر خرید راگ هستید، می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ‌های موجود مبلمان شما قرابت خوبی داشته باشد.

کنترل بصری
با استفاده از راگ می‌توانیم فضا را از نظر بصری خلوت و یا پر جنب و جوش نشان دهیم. اگر مبلمان و دیوارپوش فضای شما طرح‌دار است، پیشنهاد می‌کنیم که از راگ‌ ساده استفاده کنید. در غیر این صورت، در صورتی که دیوارهای اتاق ساده و بی آلایش هستند، می‌توانید از الگوهای شلوغ‌تر و رنگ‌های شادتر برای جذاب‌تر نشان دادن فضا استفاده کنید. در طراحی داخلی مطب یا فضاهای اداری پیشنهاد می‌شود که از انتخاب‌های طرح‌های شلوغ خودداری کنید.

ایجاد نقطه کانونی
راگ یا فرش را باید به عنوان یک نقطه‌ی کانونی در فضا در نظر بگیرید. برای این منظور می‌توانید با نقاشی دیوارها با رنگ‌هایی که باعث برجسته‌تر شدن رنگ فرش‌ها می‌شود، کنتراست جالبی در محیط به وجود بیاورید.

مطمئن شوید که سایز مناسب را انتخاب کرده‌اید
ابعاد راگ را حدود ۳ فوت، از طول و عرض اتاق کمتر در نظر بگیرید. این امر به پایه‌های پشتی صندلی این امکان را می‌دهد که بر روی راگ قرار بگیرد، حتی با وجود فشار یک فرد برای نشستن، راگ سر جای خود ثابت خواهد ماند. راگ‌های کشیده مخصوص راهرو باید حدود ۴ اینچ باریک‌تر از اتاق نشیمن و ۱۸ تا ۲۴ اینچ نیز باریک‌تر از راهرو شما انتخاب شوند. اطمینان حاصل کنید که عرض راگ‌ها به اندازه‌ی کافی پهن است تا هر دو پا هنگام قدم زدن بر روی راگ قرار بگیرد.
به روزرسانی اتاق
با عوض کردن راگ و کوسن‌ها می‌توانید اتاق خود را هم‌گام با تغییر فصل‌ها تغییر دکوراسیون دهید و یا اینکه پذیرای رنگ‌ها،  الگوها و ترندهای  دکوراسیون داخلی باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد