ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

استفاده از پارچه و منسوجات در طراحی داخلی

پارچه متریالی منعطف، لطیف و نرم است که از آن برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شود. وجود پارچه و الیاف طبیعی در دکوراسیون داخلی باعث می‌شود که فضا صمیمی و گرم جلوه کند و افراد حس مثبتی نسبت به آن داشته باشند. استفاده از پارچه در دکوراسیون داخلی به لطف وجود تنوع بالا در طرح و رنگ، برای تمامی سبک‌های کلاسیک، مدرن، مینیمال و ... رایج است. در ادامه بیشتر با انواع پارچه و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی آشنا خواهید شد.

انواع پارچه

پارچه‌های مورد استفاده در طراحی داخلی باید از دوام کافی برخوردار باشند. همچنین باید سبک دکوراسیون داخلی را پیش از انتخاب نوع پارچه در نظر داشته باشیم. پارچه‌هایی که بیشتر در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • کتان
  • ابریشم
  • پشم
  • چرم
  • منسوجات مصنوعی
  • منسوجات ترکیبی (طبیعی و مصنوعی، طبیعی و طبیعی)


نجات دادن فضا از یکنواختی

پارچه با بافت‌های متنوع و جذابی که دارد باعث می‌شود که فضا از تختی و یکنواختی نجات پیدا کند. به ویژه در طراحی داخلی به سبک مدرن و مینیمال می‌توانیم با بهره‌گیری از پارچه در بافت و رنگ متنوع، حس و حال گرمی به محیط منتقل کنیم تا سرد و یکنواخت به نظر نرسد.

موارد کاربرد انواع پارچه در دکوراسیون

از ابریشم بیشتر برای پوشش مبلمان فضاهای لوکس و مجلل استفاده می‌شود. پارچه های ترکیبی نیز در این میان بسیار پرطرفدار هستند. بهترین آنها ترکیب ابریشم با کتان است که به دوام پارچه می‌افزاید. منسوجات ترکیب طبیعی و مصنوعی نیز به دلیل دوام بالا و مقرون به صرفه بودن بیشتر در فضاهای مختلف مسکونی، تجاری و ... استفاده می‌شوند. برای طراحی داخلی کلینیک و مکان‌های درمانی مسئله‌ی دوام پارچه، شستشوی آسان و ضد لک بودن آن اهمیت بسیاری دارد.


راهنمای انتخاب بهترین پارچه

تنوع رنگ، طرح و جنس پارچه‌های موجود در بازار باعث شده است که هنگام انتخاب کمی دچار چالش شویم. در این میان لازم است در ابتدا نیاز خود را در نظر گرفته و بدانیم چه میزان دوام و راحتی مد نظر ما است. با پیگیری نکات زیر می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

پارچه در چه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

فضاهای مختلف منزل، دفتر کار، مطب و ... شرایط متفاوتی دارند و لازم است بر اساس آن پارچه‌ی مناسب را انتخاب کنیم. برای مثال در فضای نشیمن یک منزل که کودکان در آن مشغول بازی هستند، باید پارچه‌هایی بادوام، چرکتاب و ضد لک را در نظر داشته باشیم. حال آنکه در فضای پذیرایی می‌توانیم از پارچه‌های ظریف و لوکس‌تری استفاده کنیم.


سبک دکوراسیون داخلی

سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که هنگام انتخاب پارچه باید در نظر داشته باشیم. برای مثال استفاده از پارچه‌های ابریشم و مخمل در طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن لاکچری رایج است. حال آنکه در طراحی داخلی مینیمال و اسکاندیناوی بیشتر شاهد استفاده از پارچه با رنگ‌های خنثی و بافت‌های طبیعی هستیم.

میزان راحتی مورد نیاز

فضای داخلی منزل و دفتر کار باید علاوه بر زیبایی راحت و دنج نیز باشد. در این میان با استفاده از پارچه‌های مناسب می‌توانیم شرایط آسایش افراد را مهیا کنیم. برای مثال استفاده از پارچه‌های مصنوعی و چرم برای مبلمان باعث می‌شود که افراد هنگام نشستن بر روی آنها احساس گرما کنند و تعریق بدن بالا برود. این موضوع برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و باید به خوبی در نظر داشته باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد