ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پنجره‌های بزرگ، مزایا و معایب

پنجره علاوه بر تأمین نور طبیعی روز و ارائه‌ی چشم‌انداز برای ایجاد تعادل حرارتی فضای داخلی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. از دوره‌ی مدرن به بعد استفاده از نماهای شیشه‌ای و پنجره‌های بزرگ در معماری فراگیر شد. زیبایی نماهای شفاف همگان را وسوسه می‌کند که دنباله‌رو این سبک طراحی باشند. اما در نظر گرفتن موارد مهمی مانند اقلیم منطقه، عایق‌بندی و دید مزاحم در این میان غیر قابل اجتناب است. در ادامه‌ی این مقاله با بیان معایب و مزایای پنجره‌های بزرگ، پی خواهیم برد که چه نوع پنجره‌ای برای چه فضاهایی مناسب‌تر است.

مزایای پنجره بزرگ

ایجاد فضایی دلباز و روشن از مهم‌ترین مزایای پنجره بزرگ است. اگر به فکر محوطه‌سازی در حیاط ویلا یا آپارتمان هستید، می‌توانید با در نظر گرفتن پنجره‌های بزرگ به محیط سبز و زیبای بیرون بیشترین دید را داشته باشید. تأمین نور طبیعی روز مهم‌ترین نکته‌ای است که باید هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشیم. با در نظر گرفتن پرده یا کرکره می‌توانیم نور مزاحم را در برخی از ساعات روز فیلتر کنیم.

معایب پنجره بزرگ

از معایب پنجره بزرگ می‌توان به گرم شدن فضای داخلی در فصول گرم به ویژه در اقلیم‌های گرم و خشک مانند کشور ما اشاره کرد. نور خورشید با عبور از شیشه گرما را نیز با خود به داخل می‌آورد. این امر به استفاده‌ی بیشتر از وسیله‌های خنک‌کننده و به تبع آن افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی منجر می‌شود. با تعویض پنجره‌های قدیمی و استفاده از پنجره‌های چند جداره که عایق‌بندی خوبی دارند می‌توانیم در جهت رفع این مشکل اقدام کنیم.


استفاده از پنجره بزرگ با عایق‌بندی مناسب در طراحی داخلی اداری باعث می‌شود که کارمندان با انرژی بیشتری به کار بپردازند و راندمان بالاتری داشته باشند. از دیگر معایب پنجره‌های بزرگ می‌توان به دشواری تمیز کردن آنها اشاره کرد. اما هر چه قاب‌بندی پنجره کمتر باشد و سطوح شیشه‌ای یکدست بیشتر باشند، تمیز کردن آن ساده‌تر است.

هزینه پنجره بزرگ

عوامل مختلفی در تخمین هزینه پنجره بزرگ سهیم هستند که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع شیشه
  • نوع پنجره و بازشو ( پنجره دو جداره و چند جداره، بازشو افقی و ...)
  • میزان بنایی مورد نیاز برای تعویض پنجره
  • استفاده از لمینت قاب پنجره
  • استفاده از پرده کرکره‌ای پنجره چند جداره



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد