ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طراحی کلینیک روانشناسی Alma در نیویورک


افراد با مشکلات مختلف برای پیدا کردن آرامش ذهن و روان به مطب‌های روانشناسی و روانپزشکی پناه می‌برند. بنابراین لازم است که ظاهر مطب حس و حال پناهگاهی امن و زیبا را به مراجعین منتقل کند. صحبت در مورد مشکلات شخصی با یک شخص غریبه و تشریح آسیب‌های روحی، افراد را نسبت به محیط حساس‌تر می‌کند.
نورپردازی شدید، صداهای مزاحم و صندلی‌های ناراحت به اندازه‌ی کافی عصبی‌کننده هستند و طراحی مطب روانشناسی از این جهت باید با مطب‌های دیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. برای مثال اجبار افراد به نشستن در یک اتاق انتظار شلوغ، ارتباط با بخش پذیرش و خواندن نام افراد در میان جمع، حس ناامنی به آنها منتقل می‌کند و مشکلات عدیده‌ای در روند درمان ایجاد خواهد شد که در برخی موارد بیمار را از ادامه‌ی روند درمان منصرف می‌کند.
هر انتخابی در طراحی داخلی مطب روانشناسی بر روی حس افراد نسبت به فضا تأثیرگذار است. مطالعات حاکی از آن است که همه چیز از تجهیزات رسمی اداری گرفته تا رنگ پرده‌ها و مبلمان بر روی درجه‌ی آسایش افراد، اعتماد آنها به درمانگر و اشتیاق آنها به ادامه‌ی روند درمان تأثیرگذار است. فضاهایی که بیش از حد درمانی به نظر می‌رسند بر روی سطح انرژی درمانگر نیز تأثیر منفی می‌گذارند.
طراحی داخلی کلینیک روانشناسی شامل اقداماتی مانند ایجاد ۱۶ اتاق درمان مجزا با شرایط آکوستیکی مناسب، اتاق‌های مدیتیشن و یک اتاق انتظار می‌شود که در آن حریم شخصی افراد با صندلی‌هایی رو به یک طرف به خوبی حفظ شده است. فضای ورودی و چک این نیز با صفحه نمایش‌های لمسی، امکان طی کردن روند پذیرش توسط خود مراجعه‌کننده را فراهم کرده و به این صورت افراد با آرامش بیشتری به محیط وارد می‌شوند.
اتاق‌های درمان دارای جزئیات مشابهی هستند. چرا که ایجاد حس آشنایی با فضا به بیماران کمک می‌کند که احساس آرامش بیشتری داشته و هر بار لازم نباشد یک اتاق خاص به آنها اختصاص داده شود. طراح داخلی به نام Lauren Spear با دقت هر چه تمام به انتخاب رنگ، الگو، شکل و بافت فضا پرداخته است تا حس آرامش بیشتری را به بیماران منتقل کند.
فضای انتظار کلینیک آلما در شهر نیویورک با قفسه‌های سیاه و مبلمان راحتی چرمی به رنگ قهوه‌ای تکمیل شده است. برای درمانگرهایی که در این مجموعه کار می‌کنند نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است. از جمله می‌توان به رویدادها و دور همی‌ها با برنامه‌ریزی مرتب، موقعیت‌های تحصیلی و ... اشاره کرد که امکان لذت بردن از محیط و برقراری ارتباط با یکدیگر را برای کارمندان فراهم کرده است.
منبع: dornob
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد