ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ایده‌های دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ ایده‌های جذابی برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در مورد دکوراسیون پارامتریک چه می‌دانید؟

شاید نام دکوراسیون پارامتریک به گوشتان خورده باشد و یا انواع خاصی از آن را در کاتالوگ‌ها یا در دنیای واقعی دیده باشید، بدون اینکه نامش را بدانید. در واقع این سبک دکوراسیون اغلب با سازه‌های چوبی طراحی می‌شود که شکلی سیال و منحنی دارند. دکوراسیون پارامتریک نظم و خطوط صاف موجود در طراحی مدرن را به چالش می‌کشاند. محدودیت‌های طراحی مدرن در این سبک به هیچ وجه مشاهده نمی‌شود و این امر باعث شده است طراحان بیشتر از آن استقبال کنند. در هم شکستن پیش‌فرض‌های معماری در دنیای واقعی شعار طراحی پارامتریک است و اجرای آن به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. 
دکوراسیون پارامتریک به این ترتیب است که در ابتدا ایده‌ی کلی در نرم‌افزارهای مخصوص طراحی پارامتریک مدل‌سازی شده و بر اساس محدودیت‌های اجرایی به صورت لایه لایه در می‌آید. بعد از اینکه فرم سازه به صورت نهایی مورد تأیید قرار گرفت، جزئیات اتصالی بر روی سازه تعریف می‌شود. در مرحله‌ی نهایی و بعد از انتخاب متریال که عموماً چوب و یا محصولات مشابه آن است، سازه به وسیله‌ی دستگاه تراش CNC برش خورده و ساخته می‌شود. طراحی پارامتریک در صنعت ساختمان کاربردهای وسیعی دارد. از نمای ساختمان گرفته تا تمام المان‌های طراحی داخلی اداری ، مسکونی، تجاری و ... همه می‌توانند بر اساس اصول پارامتریک اجرا شوند.
مبلمان پارامتریکی از زیباترین نمونه‌های این سبک طراحی است که به صورت سفارشی و با توجه به نیاز فضا طراحی می‌شود. این نوع مبلمان از نظر ارگونومی بسیار راحت بوده و به اصلاح کاربرد پسند است. ویژگی مهمی که طراحی پارامتریک را شاخص کرده و توجه طراحان را به خود جذب کرده است، مونتاژ کردن قطعات در محل است. سازه‌های پارامتریک به قدری دقیق و با جزئیات طراحی می‌شوند که تک تک قطعات چوبی دارای نقشه‌ی اسمبلی هستند. این امر به کاهش قیمت نهایی کمک کرده و فرایند اجرا را تسریع می‌بخشد. چرا که عملیات مونتاژ بر عهده‌ی خود مشتری خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد